ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

 

  1. Bevezető rendelkezések:
    • Jelen ÁSZF tartalmazza, szabályozza a Szarvaskő Vendégház szolgáltatásának igénybevételi szabályát.
    • Az ÁSZF a szálláshely szolgáltatás megrendelés – mint egyedi szerződés – elválaszthatatlan részét képezi és a felekre nézve kötelező erővel bír.
    • Szálláshely szolgáltató elszállásolási szerződést köt a szerződő féllel (vendég) ha a szerződéskötésnek nincs akadálya
    • A megrendelés leadásával a vendég kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-et megismerte és annak rendelkezéséit önmagára nézve kötelezőnek elfogadja.
    • A feltételek elfogadásának minősül, ha a vendég a szolgáltatást igénybe veszi.
    • Az itt nem szabályozott kérdéseket szolgáltató tevékenységére vonatkozóan a mindenkor hatályos jogszabályok, hatósági előírások és a Ptk. rendelkezései az irányadók.
    • Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az ÁSZF-et bármikor módosíthatja.

 

  1. Szolgáltató adatai:

Tulajdonos, kapcsolattartó: Bencsik László Jánosné

            Üzemeltető, szolgáltató: Bencsik László Jánosné

            Székhely: 6600 Szentes, Vörösmarty u. 6

            Telephely: 3323 Szarvaskő, Fő út 31

            Adószám: 90505920-1-26

            Telefon: 36-30-2392652

            e-mail: szarvaskoo.vendeghaz@gmail.com

            www.szarvaskovendeghaz.hu

            NTAK reg. szám: MA24101118

            HUF:Bankszámla szám: 10402836-74525354-52481030

            IBAN bankszámla szám: HU 65-10402836-74525354-52481030

            Számlatulajdonos neve: Bencsik László Jánosné

            SZÉP kártya azonosítók:

            OTP: 050677708775

            MBH:519737

            K&H: 240007484

 

  1. Szerződési fogalmak:
  • Szolgáltatás: Falusi magánszálláshelyen szálláshely szolgáltatása.
  • Szolgáltató: az üzemeltető személye, aki az ÁFSZ feltételei szerint a szálláshely szolgáltatást nyújtja
  • Vendég: a szolgáltatást megrendelő személy
  • Árajánlat: a vendég, írásban megküldött ajánlatkérésére a szolgáltató írásban tesz ajánlatot. Kötöttségi ideje 48 óra. Válasz hiányában türelmi idő után az ajánlat törlésre kerül.
  • Foglaló: a szerződés megkötését biztosító mellékkötelezettség, amely a vételár bizonyos százalékának előre átutalt része. Ez megegyezik a szerződés meghiúsulása esetén a kártérítési összeggel.
  • Vis-major: veszélyhelyzet, az előre nem látott kényszerű körülmény, elháríthatatlan akadály alakul ki a kötelezettség elvégzésében.
  • Természeti katasztrófák: árvíz, földrengés, tűzvész, villámcsapás, szélvihar, áramhiány. Járvány esetén a kormányrendeletben meghatározott vis-major a kategóriába tartozó időszak. Háború.
  • VIZA: Vendég Információs Zárt Adatbázis

 

 

  1. Szerződő felek:
    • Az a Vendég, aki a szolgáltató által nyújtott szolgáltatást igénybe veszi.
    • A szállásközvetítő, ha a Vendég a megrendelését megbízás alapján szállásközvetítőn keresztül adja meg a szálláshely szolgáltatónak. Ebben az esetben az együttműködés feltételeit a szállásközvetítő és szolgáltató között megkötött szerződés szabályozza.
    • A szálláshely szolgáltatója.

 

  1. Szerződés, foglalás feltételei, foglalási módok:
    • A vendégház szobánként nem kerül kiadásra.
    • Szolgáltató telefonon kizárólag csak tájékoztatást ad, nem szerződés értékű.
    • Foglalási módok:
  • szállásközvetítőn keresztül,
  • e-mailben,
  • hu honlapon keresztül, online
    • Foglalás: a vendég, írásban adja meg / szállásközvetítőn keresztül online. A foglalás véglegesítésének feltétele a szállásdíj 30 %-ának foglalóként történő megfizetése. A foglaló megfizetésének határideje a foglalást követő 2 /kettő/ munkanap. A foglaló megérkezését a szállásadó visszaigazolja, a foglalást véglegesíti.
    • A szerződés akkor végleges, ha a vendég a megrendelését írásban adja meg, a foglaló összegét határidőre átutalja és a szolgáltató azt írásban visszaigazolja.
    • A foglalás, törlésre kerül, ha a foglaló nem érkezik meg határidőre.
    • Foglalás módosítása: a foglalás módosításához a felek írásos megállapodása szükséges. A véglegesített, visszaigazolt foglalás más dátumra történő áthelyezése a szabad időpontok függvényében lehetséges.
    • Szerződés nem jöhet létre, ha a foglalás és utazás időszakában vis-major helyzet alakul ki.

 

  1. Foglalás lemondása:
    • A foglalás lemondását írásban kell közölni.
    • Érkezést megelőző 30. napig a megfizetett foglaló összegének 90%-a visszautalásra kerül.
    • 30 napon belüli lemondás esetén a foglaló összege a szolgáltatót kötbérként illeti meg.

 

  1. A szerződés megszűnése:

Szolgáltató jogosult a szálláshely szolgáltatási szerződést azonnali hatállyal felmondani, ha:

  • A vendég nem rendeltetés szerűen használja a rendelkezésére bocsájtott létesítményt,
  • a vendég a szálláshely biztonsági szabályait, rendjét nem tartja be,
  • a feleken kívül álló okok miatt teljesíthetetlen a vállalt kötelezettség, vis major, veszélyhelyzet alakul ki a foglalt időszakban.

 

  1. Fizetési feltételek, fizetési módok:
    • Az aktuális árakat a vendégház web lapja tartalmazza HUF-ban, önellátással, max. 6 főig, Ft/ház/éj, létszámtól függő megbontásban.
    • Az árképzés az ÁFA alanyi adómentesség kategóriába tartozik.
    • A vendégház meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja a már kiajánlott és elfogadott megrendelések árainak kivételével.
    • A foglalási feltételekben rögzített foglaló összege, valamint a szállásdíj teljes megfizetése történhet: HUF, EURO: készpénzben, átutalással, SZÉP kártyával /OTP,MKB.K&H/ a lemondási feltételek figyelembe vételével.
    • A helyszínen bankkártyás fizetésre nincs mód.
    • Szállásdíj és IFA megfizetése érkezéskor, a bejelentő lap kitöltésekor, az okmányok VIZA beolvasásakor esedékes
    • Valutában történő fizetés esetén csak a szolgáltató valuta számlájára történő utalással, vagy készpénzben lehetséges .         
    • Szolgáltató a szállásdíjról számlát állít ki.
    • 18 év feletti vendégeknél a meghirdetett árakon felül 350,-Ft/fő/éj

idegenforgalmi adó fizetendő.  

 

  1. Igénybevétel feltételei:
    • A vendég az érkezési napon 14 – 20 óráig foglalhatja el a szálláshelyet.
    • Ha a vendég a jelzett időszakban nem érkezik meg, távolmaradását nem jelzi, a következő nap 12 órakor töröljük a foglalását, a megfizetett foglaló szállásadót illeti meg.
    • A vendég a távozás napján legkésőbb 10 órakor köteles elhagyni a vendégházat.
    • A szálláshely foglalási időszakhoz képest, későbbi elfoglalása vagy korábbi elhagyása esetén a szállásdíj összege nem változik.

 

  1. Okmányolvasás, VIZA szabályai:
    • Az adatok rögzítése érkezéskor a szálláshely elfoglalása előtt kötelező.
    • Szolgáltató a jogszabályban rögzített módon továbbítja a vendég adatait.
    • A szálláshely szolgáltató jogosult elkérni a vendég személyazonosító okmányát, a vendég pedig köteles azt bemutatni.
    • Az okmány bemutatásának hiányában a szálláshely szolgáltató a szolgáltatást megtagadja.

 

 

 

 

  1. Vendégkönyv szabályai:
    • Szarvaskő Önkormányzata rendeletben szabályozza az idegenforgalmi adó /IFA/ mértékét és előírja a vendégkönyv vezetését, a vendégek személyi adatainak rögzítését.
    • A vendégkönyv vezetéséhez regisztrációs lapot kell kitölteni, aláírni a vendég érkezésekor.
  2. A vendég jogai:
    • A vendég jogosult a szálláshely szolgáltatás körébe tartozó berendezések, eszközök rendeltetés szerű használatára.
    • A szolgáltatás teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet az ott tartózkodás ideje alatt.
    • A vendég panasz tételi joga a szálláshely elhagyását követően megszűnik.
    • A bejelentett panaszt, jogvitát egyeztetéssel, illetve békéltető testületnél rendezhetik a felek.

 

  1. A vendég kötelezettségei:
    • Köteles a szerződésben foglaltak szerinti időpontig a szállás díjat megfizetni.
    • 12 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodhat a vendégházban.
    • Az általa és a felügyelete alá tartozó személy által okozott kárt köteles megtéríteni.
    • A vendég a szálláshely szolgáltatást saját felelősségére veszi igénybe.

 

  1. Szolgáltató jogai:
    • Szolgáltató jogosult a szálláshely szolgáltatást megszüntetni, ha
  • a vendég nem teljesíti fizetési kötelezettségét,
  • nem rendeltetés szerűen használja a szálláshelyet,
  • vis major esetében.

 

  1. Szolgáltató kötelezettsége, felelőssége:

      15.1     Szolgáltató köteles:

  • a vendég panaszát kivizsgálni szükséges lépéseket megtenni, írásban

                           rögzíteni,

  • telefonos elérhetőségét megadni,

       15.2     Szolgáltató nem vállal felelősséget

  • a vendég által behozott elektromos berendezésekért,
  • a vendég saját maga által okozott károkért,
  • a vendég személyes tárgyaiért, értékeiért,
  • a parkolóban hagyott értéktárgyakért,
  • a gépkocsiban keletkezett károkért,
  • vis major esetén, amennyiben a szolgáltató nem tehető felelőssé,
  • a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért.

        15.3   Köteles a szolgáltatást folyamatosan biztosítani.

           15.4    A vendég személyes adatait titkosan kezelni.

   15.5   Felelősséget vállal a vendéget ért kárért, amely az épületen belül a szolgáltató hibájából következik be.

15.6   A vendég által tapasztalt hiányosságot kiküszöbölni.

  1. Fogyasztói érdekvédelem, adatvédelem:
    • Szolgáltató tevékenysége során kiemelten fontosnak tartja a személyes adatok védelmét. A rendelkezésre bocsájtott személyes adatokat minden esetben a hatályos jogszabályoknak eleget téve kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához szükségesek.
    • Szolgáltató az adatkezeléssel kapcsolatos irányelveket külön adatvédelmi tájékoztatóban foglalja össze, mely a www.szarvaskovendeghaz.hu oldalon elérhető, melynek tartalmát a vendég magára nézve kötelezőnek ismeri el.

  16.3   Szolgáltató szakmai felügyeleti jogát az Egerbaktai Közös Önkormányzat jegyzője látja el.

 

  1. Titoktartás:

       17.1  Szolgáltató az Adatvédelmi Tájékoztatóban rögzítetteknek megfelelően jár el.

       17.2  Valamennyi információt bizalmasan, üzleti titokként kezeli, amely nem terjed ki nyilvános információkra.

 

  1. Alkalmazandó, jog, eljáró bíróság:

       18.1  A Ptk. rendelkezései az irányadóak.

18.2 A szolgáltatási szerződésből eredő jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.

 

  1. Házirend szabályai:

      19.1  A házirend a vendégház által összeállított ÁSZF részét képezi.

      19.2  Háziállattal érkező vendég tartózkodását szolgáltató megtagadja.

 

  1. Járvány, vészhelyzet:

          Járvány és vészhelyzet esetén a mindenkori kormányrendelet az irányadó.

 

 2024.11.26.